جریمه

 

من ، مثل عصر روزهای دبستان

پر از کسالت و تردیدم

و دفترم

از مشق های خط خورده سیاه است

هراس من این است

فردا که زنگ حساب آمد

با این کمینه چنین خواهد گفت:

 

باید هزار بار

در شعله های آتش دوزخ فرو روی

این است جریمه ، بــــــرو  !!

 

سلمان هراتی



بگذارطغیانگران درطغیان خودبمانند
 

طغیا نگران چه کسانی هستند ؟ کسا نیکه طغیان می کنند از مال و زمین ومقام بیشتر از آنچه باید بر می دارند . فقر را بوجود می آورند.عده ای راعمله وکارگرو نوکرخو یش می سازند . بیشتر ما مر دم طغیا نگریم اما ثروتمندان و قدرت داران طغیا نگر ترند . کسیکه طغیان می کنند هر گز عدل را نمی خواهد بلکه بی عدالتی که در اثر امتحان الهی برای او ایجاد شده را بسیار  می پسندد. پیا مبر اکرم ص فرمودند : اگر دنیا به اندازه بال پشه ای ارزش داشت خدا از آن به اندازه جر عه  آبی به کا فر نمی داد . ما می بینیم هر که پست تر و خا ئن تر و بی دین تر است در مال و مقام بهتری قرار گر فته و زمین های بیشتری را در تصر ف خود در آورده است ، پی به امتحان خدا می بریم که قصد حق تعالی بر اتمام حجت برآنهاست.
چرا حکومت در دست ظا لم اول و دوم و سوم وچهارم قرار گر فت؟ چرا خلفای بنی امیه و بنی عباس حکومت می کردند واما مان معصوم علیهم السلام بی یار و یاور سخت ترین شر ایط را می گذراندند و آخر الامر به شهادت می رسیدند ؟
چرا خدا وند از هر پیا مبر و امامی عهد و پیمان گرفته که درزمان خلیفه ای ستمگر باشد و تحمل کند ؟ چرا در زمان حال در همه کشو رها مال و مقام در دست آنهاست که لیا قت آن را ندارند ؟
پاسخ دو چیز است، یکی اتمام حجت خدای سبحان و دیگری دادن نعمت به تمامی آنها تا در آخرت عذاب هم به تمامی آنها رسانده شود . هنگامی که رسول اکرم ص در حال احتضار بودند ، خدای تعالی جبر ئیل امین را فرو فرستادند و به آنحضرت فرمودند : دلیل اینکه اینقدر سختی را تحمل کر دی هیچ هد فی نبود جز اینکه تو را به مقام محمود برسانیم ...
 اما تا کی طغیانگران در طغیان خود می مانند ؟
تا هنگام ظهور حضرت مهدی علیه السلام .
 هیچ امام و پیغمبری به اندازه آن حضرت در زمان خلفای ظالم و طا غی به سر نبرده است . آن حضرت بسیار سختیهاو مصیبتها که بر ضعفا رفته را نظاره گر بوده اما در عهدو پیمان خود با خدای خو یش فقط صبر کر ده است .  زمانی که آنحضرت بیایند دیگر جایی برای طغیا نگران نیست . کسا نی که لیا قت ماندن در زمان او و دیار او (ارض در عدل)را دارند که مال و مقام خود را فدای دیگران کرده اند نه کسا نیکه دیگران را فدای خو یش نموده اند. کسا نی که در حکو متش خواهند ماند که نسبت به یکدیگر کریم هستند نه آنها که نسبت به یکدیگر بخیل و لئیم و متکبر هستند .
ما نمی دانیم کی این امهال به پایان می رسد و دست طغیان گیران از ارض الله الواسعه کوتاه و عادلین جای آنها را خواهند گر فت اما برای رسیدن چنین زمانی در صو رتی لحظه شماری می کنیم که عدلتخواه و عدالتجو و عامل به عدالت باشیم. اما این تعداد بسیار کم هستند .
 ای خدای مهر بان اگر چه عدالتخواه و عدالتجو و عامل به عدالت نیستیم اما از تو می خواهیم به حر مت پیا مبران و ائمه عادل ع حجت عادل خو یش را برزمین و زمان مسلط فرمائی و زمین و زمان را از ما تم نا شی از ظلم و طغیان و عصیان نجات بخشی
.


سلام الله علیک یا آمنه بنت وهب یا ام رسول الله...
 

 

آن دم که بر جلد مجله خورشید مکه مزار غریب آن حضرت را در بیا با نی خشک دیدم دلم را کو هی از غم فرا گر فت و آرزو کر دم که کاش می شد درکنار مزار آن نازنین یار عبدالله ابن عبد المطلب سر برخاک داغ صحرا نهم و بگریم ..
یا ام النبی آیا تو مادر بهتر یت خلق خدایی ؟ آیا تو مادر پادشاه بهشتی ؟ ایا تو جده فا طمه ای ؟ آیا تو پرورنده حبیب الهی ؟ آیا تو مادر سرور کا ئنا تی ؟ آیا تو مادر خاتم الا نبیا یی ؟ آیا تو جده ائمه ایی ؟ آیا تو جده سید الشهدایی ؟ آیا تو جده مهدی موعوی ؟
 اگر چنین است ، پس چرا اینقدر تنهایی ؟ پس چرا اینقدر غریبی ؟
چرا اینقدر گمنا می ؟
بی جهت نیست که فرزندت حسین را در صحرای خشک و سو زان کربلا میان دو نهر آب با لب تشنه به شهادت رساندند؟ بی جهت نیست که ما مر دم زر و زیور دنیا را بر انوار الهی که شما هستید تر جیح می دهیم ؟ اف بر این دنیا ودوستی دنیا و دوستی زیبا ئیهای ظا هری آن که ما را از سعادت ابدی دور می سازند. یا ابا صا لح المهدی جده شما چه غریب و ار در بیان ابواء مد فون است . در زما نهای که نزد آن حضر ت می رو ید برای سعادت ما هم دعا کنید
.

اللهُمَ صَلْ عَلىَ مُحَمَدٍ وََ آَلِ مُحَمَدٍ الطَیِبِین الطَاهِرَینْ المُنْتَجَبِین وَعَجِلْ فَرَجَهُمْ وَ سَهِلْ مَخْرَجَهُمّ الشَرَیفْ وَإجْعَلْنا مِن شِیعَتَهُم وَ أنصَارِهِم وَخُدَام تُرَابَ أقْدَامِهْم أرْوَاحُنَا لهُمْ الفِداءْ , وَإِلْعَنْ أَعدَائَهِمْ إَلىَ یَوم الّدِینْ