برکس مپسند آنچه تو را نیست پسند
 

اولین نصیحت حق تعالی به حضرت آدم ابوالبشر ع این بودکه آنچه برای خودنمی خواهی برای دیگران هم مخواه. اگر همین یک مورد عمل شود هیچکس ازدرجه عصمت واپس نمی نهد.
یکی ازآنچه که مارا عقب می کشد خودخواهی است که مانع این حدیث قدسی توسط ما می گردد.مثلا خواهان مال دنیا هستیم آن را برای خود انباروذخیره( کنز) می کنیم اززمین مال خانه و.و.و پیا مبر اکرم ص می فرمایند:ثروتمندان امت من همه در هلاکتند( دوزخ) مگراینکه از چهارطرف ببخشندونیز می فرمایند :ویل الاغنیاء من الفقراء..
خانه دنیوی سلمان فارسی رضی الله عنه شنیدنی است ...دردنیا ودرمدینه تامدت ها درکوچه ومسجد بودتا اینکه مردم خواستند برای آن بزرگوارخانه ای بسازند چون می دانستند او قبول نمی کند درپاسخ سوالش که چگونه خانه ای برایم خواهید ساخت؟
 گفتند خانه ای که چون بایستی سرت به سقف بخورد وچون بخوابی پاهایت به دیوارآن و سلمان خانه ای با این کیفیت را قبول کرد. بدین نحومشخص می شود تمام خانه دنیوی سلمان فارسی یک اتاق به حجم هشت مترمکعب (حداکثر دو متر در دو متر در دو متر )بوده است
زما نیکه استاندار مدائن گردیددرمسجد سکنی گزید (طبق دستور مولا علی ع) پول و حقوق استانداری خودرا تماما زکوه به فقراء می داد و از راه کارگری روزگار به سختی  می گذراند .بی جهت نیست که بدن مطهر سه نفر راحضرت علی ع غسل دادندو به خاک سپردند اول رسول اکرم ص ،دوم حضرت فاطمه س وسوم جناب سلمان رضی الله عنه
(والاخره خیر والبقی) (الدنیا تعزوتضروتمر) (لدوالموت وابنوا للخراب)
آیا آن زمان که ندای جهانی وروح نواز صاحب الرجعه که همه عالم وجودرازنده خواهد کرد.آن زمان که خدا زمان راآغازخواهدکرد، چون روز، روز خداست وافتتاح کننده آن مهدی خداست ،
آیا آن زمان برای کسانی که حق دیگران را غصب کر ده اند ، به جان ومال وناموس دیگران تعدی وتجاوز کرده اند، در دنیا ازهیچ خوشی وسرمستی (برای مردم و برای خدا ) چشم پو شی نکرده اند ، اعضاء و جوارح ناپاکشان به خون وآبروی مردم هیچ احترامی و ارزشی قائل نشده ، هیچ عضوی دربدن ناپاکشان ، ازآلودگی بری نیست ، جایی وجوددارد؟ انها که از اسلام برای دنیا خود سوء استفاده کرده اند ، انها که ازنوشته ها وگفته های خودبرای امرار معاش استفاده کرده اند، راهی جزهلاک وجوددارد؟
پس برای مهدی که می ماند ؟
افرادی که یکی از انها جناب سلمان فارسی است که پس ازبوسیدن دست پیامبر ص و حضرت علی ع و نگاه به چهره دلربای آنان حالا باید دست فرزند آنها راببوسد و بر چهره یگانه نازدانه آنها، یگانه زیباتی هستی ، یگانه منجی بشر و حیات ، بنگرد ولذت ببرد.
آن روز که مهدی زسفر می آید                 هرجا که رود فتح و ظفر می آید

 تازنده شود خاطره نصرت بدر                باسیصدو وسیزده قمرمی آید
 او می آیدتا بی بند و باری برود ، او می آید تا نعمت های خدابین همه بالسویه تقسیم شوداو می آید تاسحاب رحمت برسرمومنین ومومنات ببارد، اومی آید تامومنین ومومنا ت و مسلمین ومسلمات سرازقبر بردارند و قبل از متنعم شدن به نعمتهای اخروی ازنعمات دنیوی بهرمند گردند، او می آید تا نالایقان دنیابروند و درزیرخاک مخفی ونیست شوند،
اومی آید تازندگانی صحیح دنیوی رابیاموزد ، اومی آید تاعلوم واقعی دنیوی اعم از مادی ومعنوی رابیاموزد ، او می آید عبادت خدا آنگونه که شایسته پرستش خداست به اجرا دراورد ، او می آید تازمین واسمان وهوا و آب وخاک وافلاک خوشحال و راضی شوند ،
او می آید تاخداراضی شود ، رضای خدا درحکومت اوست ، او می آید تاپلیدیها برود وزمین مطهر شود برای حکومت جدش حضرت امام حسین ع درعصر رجعت و سپس پیامبر اکرم ص وسپس حضرت علی ع وامامان بعداز او.
و نریدان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الورثین
که استضعفوا همان ائمه هدی هستند.
مانباید تنها دعا کنیم که مهدی بیاید ، باید اینگونه دعا کنیم که خدای متعال ماراپاک گرداند وبعدبرای تعجیل ظهور آن حضرت دعا کنیم چراکه اگر آن حضرت بیاید و ما گنهکار ومغضوب باشیم شامل
آیه( ولاتزد الظالمین الاخسارا ) یا ( ولاتزد الظامین الاتبارا) خواهیم شد که ظهور آنحضرت بخاطر اعمال خودمان برایمان رحمت نخواهد بود.

یالله ارحم علینا

 " من اگر چه فرزند عزیزی که پاره ی تنم بود از دست دادم لکن مفتخرم که چنین فرزندان فداکاری در اسلام وجود داشت و دارد.

مطهری که در طهارت روح و قوت ایمان و قدرت بیان بی نظیر بود رفت و به ملاء اعلا پیوست .

لکن بد خواهان نیز  بدانند که با رفتن او شخصیت اسلامی و علمی و فلسفی اش نمی رود ."

                            «   فرازی از پیام امام خمینی ره به مناسبت شهادت استاد مطهری »

 

_______________________

 

خانم استاد مطهری تعریف می کردند که شبی استاد یکمرتبه از خواب پزیدند و تند تند نفس می زدند.

گفتم چه شده است ؟

فرمود : خواب دیدم که با حضرت امام خمینی نزد رسول الله می رویم و من به آقا عرض می کنم که ایشان فرزند شما هستند یا رسول الله.

بعد پیامبر با حضرت معانقه کرد و سپس رو به من کرد و مرا در آغوش گرفتند و لبانش را روی لبانم گداشت که هنوز گرمی آن را بر لبانم احساس می کنم . به گمانم اتفاق بزرگی در زندگی ام می خواهد رخ دهد و سه روز بعد ایشان شهید شدند.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو  !

می آید وآیه های باران با اوست..بوی گل وعطر لاله زاران با اوست..می آید وباغ خشک جان ملول ..مشتاق که رمز نوبهاران بااوست
 

ای مومنین و مومنات ، ای فقیران ، ای یتیمان ، ای مظلومان
به باران بگوئید ببارد وطبیعت راشاداب نماید .به ابرها بگوئیدآسمان راتزئین کنند.به خورشیدبگوئید نورخود را آنگونه بتاباند که همه جای زمین درخشان شود.به گلها بگوئید بازشوندوعطرافشانی کنند.
به درختان بگوئید برگهای سبزخود رادرمسیرباد ونورخورشید آراسته گردانند.به بادبگوئید درختان وسبزه زار ها و گلزار ها رامواج وهوارادلپذیر نماید.به بادبگوئید ارواح مومنین ومومنات رانوازش دهدآنان که زنده اند شاداب شوندوآنان که رفته اند زنده شوند .به بادبگو ئید به اشک عابدان شب زنده دار متبرک شود.به باد بگوئید به اشک یتیمان وفقیران متبرک شود.
به بادبگوئید درکوچه های مومنین ومومنات عطر افشانی کند.به بادبگوئید درمزارها پیام شادی سردهد.به بادبگوئید چهره گنهکاران راسیاه کند.
به باد بگو ئید بین مسجدالحرام تا مسجد الاقصی بوزد.به بادبگوئید عطر خودرا ازمدینه و نجف وبقیع وکربلا ومشهدوکا ظمین وسامراءگرفته وهمه راپای کعبه وحجرالاسود گردکعبه بیفشاند که یار می آید تاآلودگی های عالم که ناشی ازجنایات و خیانات این بشراست،ازعالم رخت بربندد.
اودنیای غرق درگناه رابه دنیای مصفای یکتاپرست مبدل ساخته وآنرا به رجعت و رجعت را به قیامت و قیامت رابه بهشت وجهنم متصل می گرداند.
پس تااونیاید همه امیدها ناامیداست.

          اللهم قرب ثم عجل لفرج مولاناصاحب الزمان