شر حی بر زند گی یکی از عا شقان دلبا خته امام زمان عج

  













مرحوم شیخ احمد کا فی خر اسا نی ره در سال 1315 هجر ی شمسی در شهر مقد س مشهد در محله سه راهی کا شا نی در یک خا نواده مذ هبی چشم به جهان گشو د .
 او از ابتدای ز ند گیش با محبت اهل بیت  علیه السلام تر بیت یا فت و به مکتب 
 قرآن و عتر ت علیه السلام عشق می و رزید .

در سن هجد ه سا لگی در معیت جد ش آیت الله کا فی برای تحصیل ر هسپار نجف اشر ف گر د ید و در مد رسه سید زیر نظر استادانی چون حضر ات آیا ت خو یی و مد نی تبریزی و راستی کا شانی به تحصیل علو م دینی و فلسفه مشغو ل شد .


بعد از مد تی از طر ف شهید محر اب (آیت الله مد نی تبریزی ) ما مور خو اندن دعای کمیل شبهای جمعه در صحن مطهر امام حسین ع و دعای ند به صبحهای جمعه در مد رسه سید شد .

ایشان جلسات تبلیغی زیادی داشتند که مو رد تو جه و استقبال مر دم قرار می گر فت و شبهای جمعه و صبحهای جمعه یعد از نماز صبح جلسا ت دعای ند به را در خا نه اش برگز ار می کر دو چون منز ل ایشان کفا ف جمعیت را نمی داد که تو سط و ی مسئله تا سیس مهد یه مطر ح شد که با استقبال تجار بازار و مر دم رو برو گر دید ،

پس از طر ح این مسئله دراو لین فر صت ایشان تصمیم می گیر ند که منز ل خو دشان را بفر و شند و محل بزرگتر ی را ه برای برگز اری چنین مجا لسی با کمک چهار نفر دیگر از افراد خو ش نام و با کمک های بی در یغ مر دم ، به مسا حت چهار هز ار متر در خیا بان و لی عصر تهر ان در تا ریخ نو زدهم بهمن ماه 1348 به عنوان مهد یه  خر یداری  نماید . بعد از خر یداری زمین در او لین فر صت سا ختمان فعلی در آن سا خته شد که بیش از 15 هز ار نفر گنجا یش دارد . 

هد ف مر حوم کا فی از تا سیس مهد یه جلب مر دم به مسجد و گستر ش فر هنگ شیعی و گر د آو ری کمک برای مستضعفین بود . جلسا ت مهد یه اکثر ا صبحهای جمعه به عنو ان دعای ند به بر گز ار می شدو مر دم از اطر اف تهر ان و حتی شهر ستان ها رو انه تهر ان می شد ند تا در جلسات دعای ند به شر کت کنند .

مر حوم کا فی با استفاده از آیات و رو ایات در قا لب داستا ن وبا لحن بسیار زیبا سبب شد سخنانش بیشتر بردل نشیند . منبر هایش در هر جا اغلب ده شب ده شب بو د به قو ل خو دش هفته خو انی و ماه خو انی نداشت ، بلکه ده شبی بو د . یکی از خلا قیتهای بزرگ او در سخنر ا نی این بو د که مسیر سخنر انی اش با ذکر مصیبت آخر منبرش کا ملا همخو ا نی داشت .
 
بسیار عاشق مو لا یش حضر ت مهدی عج بو د و از هر فر صتی استفاده می کر د تا یادو نام آن حضر ت را در جسم و روح افردا زنده و پایدار نگه دارد و این مو ضوع رو در سخنر انی اصحاب کهف به بهتر ین نحو بیان کر ده است .

می تو ان گفت اول اینکه یک امر کننده به معرو ف و نهی از منکر بو د دوم تو لی و تبری را به بهتر ین و جه بیان می کر د سوم  رو شن کننده دیده مر دم نسبت به حضر ت مهدی عج بو د چهارم . نسبت به مشکلا ت رو ز جهان بی تفاو ت و بی مسو لیت و نا تو ان نبو د.یکی از محا سن بزرگ او همین بو د که هم زمان صدر اسلام را بیان می کر د و هم زمان حال خو دش را .
 
به طو ر کلی می تو ان گفت منبر های مر حو م کا فی منبر های تر و یجی و مفید بو ده مخصو صا با تو جه و علا قه و افری که به امام زمان عج داشت  شو رو شو ق عجیبی در دل جوانان بوجود آورده بو د . به طو ر خلا صه  می توان اهم فعا لیت های مر حوم کا فی را  بد ین شر ح بیان کرد..
 
1. تشو یق جو انان به رفتن به مسجد جمکر ان و تو سعه مسجد جمکران 2. سا ختن هفتادو دو مهد یه در سراسر کشو ر 3. تعمیر و سا ختن تعداد زیادی از مساجد و حسینیه ها 4. بستن یازده باب مشروب فروشی و تبد یل آن به کتا ب فرو شی

5. تو به دادن 350 زن بد کار و شو هر دادن آنها 6. بستن هفت سینما و تبد یل آنها به مسجد 7. اداره کر دن پنج هز ار فقیر در تهر ان و غیره بو د .

سر انجام در نیمه شعبان 1357 این عاشق دلبا خته امام زمان عج در راه انجام و ظیفه دینی خو د در یک تصادف غیر متر قبه جان به جان آفرین تسلیم کر د ودر بقعه خو اجه ربیع مشهد دفن شد .


آنکه یک عمر گفت مهدی جان ..... داد در رو ز عید مهدی ،جان


بر گر فته از کتا بهای .


۱. بلبل بو ستان آل محمد ص . گرد آورنده: دفتر تحقیقات انتشارات و لا یت .

۲.  داستا نهای از زند گی علماء. گر د آو رنده .محمد تقی  صر فی


 

مارمولک.....

    











«لطفا این پست رو یا کامل بخونید یا با عرض معذرت اصلا نخونید.....ممنون »

« به نام او ، به یاد او ، برای او »

قصد نداشتیم این وب رو با مساءل حاشیه ای و  سیاسی- اجتماعی امیخته کنیم ولی گاهی وقتها پای مسئو لیت های شرعی که به وسط کشیده می شه دیگه نمی شه ساکت و اروم نشست....اونوقت این جمله ی ایت الله مدرس که فرمودند :

« سیاست ما عین دیانت ماست » ،

رو دوش ادم سنگینی می کنه و .......

نمی خوایم حسن نیت تهیه کنندگان فیلم را زیر سوال ببریم ویا کسی رو محکوم کنیم.....یعنی اصلا توی اون مقام و جایگاه نیستیم ....

ولی ایا واقعا همه ی افراد و اقشار جامعه پیام اصلی این فیلم رو درک می کنند ؟؟

اینکه اگه گاهی بعضی ها توی لباس روحانیت خلاف شرع و عرف رفتار می کنند می تونن حتی یه دزد تو لباس این قشر باشن نه همشون......و اینکه اگه گاهی چیزی دیده شد نباید به حساب همه گذاشته بشه.......

متاسفانه هنجارهای نامناسب فیلم تاثیری بسیار قوی تر از پیامهای مثبت فیلم در ذهن مخاطب می ذاره....به قول یکی از دوستان :
دقت لازم در انتخاب نام و ادبیات به کارگرفته شده در مکالمات می توانست بسیاری از آثار منفی این فیلم را برطرف سازد و موجب بروز رفتارهای ناپسند نسبت به کسوت روحانیت در جامعه نشود.

البته بحث تنها به روحانیت محدود نمی شه ، اگر این دزد در لباس هر صنف دیگه ای از جامعه قرار می گرفت ، همین بازتاب رو داشت....... مگه غیر از اینه که اگه تو لباس پزشکها ، مهندس ها ، دبیرها و.....می رفت ، کل اون صنف زیر سوال برده می شد ؟

واقعا ما را چه می شود که لباسی رو که روزی بر تن پیامبر اسلام بود و امروز بر تن فرزند زهرا (س ) ، این طور بی رحمانه و غیر منصفانه زیر اوار تعصب ها و جاهلیت های خودمون قرار می دیم .......

آیا واقعا می شه تاثیر عمیقی که بر اذهان عمومی جامعه گذاشته می شه رو به این سادگی ها و البته به این زودی ها پاک کرد ؟؟؟

و آب ریخته شده رو دوباره به جوی برگرداند ؟؟

و می شه باز هم خودمون رو توجیه و قانع کنیم که اشتباهی سهوا رخ داده و دست هایی پشت پرده برای خراب کردن جلوه ی روحانیت در کار نبوده ؟؟

به قول شاعر که :

« تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل.............»

برای خوندن نقد یه روحانی در این رابطه به این ادرس مراجعه کنید:

http://menbar.persianblog.com

شاد باشید ، او راستایش کنید و بیاندیشید......یا حق

  















امام صادق (ع) فرموده اند:

راه و روش مهدی (عج) چون پیامبر (ص) است ،
یعنی هر چه را که پیش از او باشد ویران می کند ، چنان که پیامبر (ص) جاهلیت را ویران ساخت و اسلام را از نو می نمایاند .

کتاب الغیبه ، نعمانی ، ص 213

















                                                 

روزی جناب علا مه بحر العلوم (ره) وارد حرم حضر ت امیر المومنین علیه السلام شدندو این بیت رو زمز مه می کر دند :
چه خوش است صو ت قرآن زتو دلربا شنید ن

                                                               به رخت نظاره کر دن سخن خدا شنید ن

ازسید سبب خو اندن این شعر را پر سید ند؟ فرمود،،::چون و ارد حرم مطهر امیرا

لمومنین علیه السلام شدم، حضر ت و لی عصر عج را دید م که در  بالای سر ،قرآن تلا
 
وت می فرمو دند .چون صدای آن بزرگو ار را شنید م، این شعر را خو اندم و وارد حرم 

شد م وآن حضر ت هم از حرم بیرون رفتند .


               
                                                                فو ائد الرضو یه.شیخ عباس قمی.ص67